25 minuter till avgång - då vaknar jag

Vaknar. Ser att klockan är 04.53. Hajar till. AAAAAAAAAAHHHHHH! Får panik och inser att det är 25 minuter kvar till mitt tåg går. Chockväcker Anna - som är bäst och ringer taxi. Själv springer jag runt och försöker samla ihop alla mina grejer. Taxin kommer och jag känner: "Phuu, det ordnade sig i alla fall". Men icke sa Nicke. När jag ska betala för resan från Brommaplan till T-centralen så funkar inte mitt kort. AAAAAAAAAAHHHHHH! Får panik springer in på centralen och i jakt på en bankomat. Hittar en som säger att den är stängd. Fuck. Hittar en till som också blinkar med röda äckliga små bokstäver: STÄNGD. DUBBELFUCK! Under superstressad aggression ger jag bankomat nummer två en lätt liten spark, mest för att få ur mig allt negativt bubbel i kroppen. Jag rusar ut till Taxi-Tommy (namnet på han som körde mig). Han är en ängel och tar mitt mobilnummer och säger: "Vi ordnar det här senare i veckan". Spring till ditt tåg nu". Jag gjorde som Taxi-Tommy sa och sprang. Nu sitter jag på X2000 mot Malmö, lite lätt stresskadad men ändå nöjd med att ha hunnit med.    

Kommentarer
Postat av: anna

stackare, taxi-tommy räddade din b-day!

puss

2008-11-03 @ 10:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0