Bara en dag kvar till Indiana!

image135
I morgon smäller det på biograferna runt om i landet. Harrison Ford är tillbaka som Indiana Jones efter drygt 20 år. Och filmen är årets filmhändelse. Ja, det kanske till och med är årtiondets viktigaste filmevent. Varken Harrison Ford eller Steven Spielberg har haft några hits de senaste åren. Man får titta länge i backspegeln för att se när de sist hade succé. Harrison Ford har inte haft en hit sedan 1997 - "Air force one". Steven Spielberg har inte haft ordentliga framgångar sedan "Rädda meninge Ryan", som kom 1994. Med andra ord, " Indiana Jones och kristalldödskallens rike" måste slå, vilket den mer eller mindre är garanterad till att göra. Det vet ju både Ford och Spielberg. Annars hade de inte gjort filmen. Detta gör inte filmen sämre. Jag ska med glädje suga i mig allt jag ser från biostolen. Alla världens kalkyler kan inte stoppa magin i en Indiana Jones-film. 

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

rösta på mig, queeniequeenie här: http://www.theguide.nu/gutegirlonsdag.htm och jag länkar till din blogg i 7 dagar? skriv bara till mig när du har röstat.

2008-05-21 @ 11:11:58
URL: http://metrobloggen.se/queenie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0