"She was an American girl"

Jag tog flygbussen till jobbet på fredagen. Från början hade jag tänkt ta Swebusexpress-bussen, men det var så crazy alot med folk i kön till ticketsena. Så jag skit i det. Här är det dags att förklara varför jag tar bussen till Nyköping: SJ fixar och trixar just nu - inga tåg till Nyköping.
På flygbussen hamnade jag brevid en American girl. Jag sa: "Hello is this seat taken?". Hon sa "No". Okay, riktigt så var det inte. Jag pratade ju swedish först, innan jag hävde ur mig perfekt inglish - psst, lika pörfect som min stavning av english. Jag tyckte att American girl verkade rolig. En tanke som byggde på en ytlig trendscan, hon hade ju ett örngott som klänning och det har ju alla roliga människor just nu. Jag tänkte att jag skulle snacka med henne. Men hon sprang på sig sin Ipod Shuffle. Fuck, tänkte jag - min hjärna var nu i english mode, därför den kraftiga och Steven Seagal-inspirerade svordomen. Och ja, jag refererar självklart till Seagalrullen Above the law (1988). Precis exakt samtidigt fick jag en glödlampa över huvudet: "Jag imponerar på henne genom att läsa den där Hillary Clinton-artikeln i SvD. Gud vad smart jag kände mig. Det funkade dock inte. Jag försökte till och med imponera genom att läsa Bush-artikeln. Men utan resultat. Jag fick ingen kontakt för fem öre. Jag fattade ingenting. Hatar hon att USA enbart har styrts att två olika familjer i hela hennes liv, hon såg ut att vara typ 25. Eller?
Nu hade jag börjat tycka lite illa om American girl. WTF is wrong? ville jag skrika. Allt jag kunde tänka på nu var att jag ville vara framme i Nyköping. Så att jag skulle slippa sitta bredvid världens mest introverta American girl. Då blev det kö och stopp på E4.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0