Kalla mig Ismael

Nej då. Rubriken är ingen ref till Bibeln. Jag bara gillar att skriva: Kalla mig Ismael. Men det är klart, jag känner mig ju ibland fördriven, alt nästan offrad. Oj, nu blandade jag visst olika religioner. Det tycker jag är fint. Cuz all you need is love to coexist.

TP-info: Det finns en roman av Klas Östergren som heter Ismael. Den är min favvis-bok av Klasse. Min mamma har ätit middag med Klasse. WOW!

Oj, nu blev det ju värsta sidospåret. Det är ju inte därför jag skriver i dag. Jag skriver i dag för att jag måste berätta nåt helt annat.

Jag måste bara säga att jag inte kan få nog av Paul Simon. Ni vet han som skrev Me and Julio down by the schoolyard och släppte den 1972. De spelade hans You can call me Al på fredagen, när jag var ute. Jag blev tokigt glad. Jag spelade till och med luftsaxofon till låten. Crazy. 

En song:
INXS: Suicide Blonde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0