Fuck YEH! Hell YEH!

Jag var på Metallica i dag. Stadion, Stockholm. Det var mycket allsång och hårda män. Min favvis man: Minst två meter hög. Grov som Grovsnus. Bar kilt och en T-Shirt med trycket and you will die på ryggen.

Jag hade övat in att skrika Hell yeh! och Fuck yeh! Det var smart.

Åh, det var så kul. De spelade bara hits, enligt min bror 13 år - som även hånade mig med att ständigt säga: "Mä vet du inte vilken låt det är? Det är ju en av deras kändaste." Jag kände bara igen låtar från "The black album". 
Mitt favvis parti i konserten var första extra nummret. Då spelades Sad but true, Nothing else matters, One och Enter sandman. Det är låtar som jag känner. 


James Hetfield sa Stockholm typ 346 gånger: Are u out there Stockholm? Hell yeh skrek jag, nästan.


Kommentarer
Postat av: miriam

men jag måste ändå fråga, eftersom du verkar vara lite av en expert på ämnet, hur var det med poserna? var det någon som körde victorytecknet? eller var det bara det lite skabbigare "long live rock n' roll"-tecknet? det går ju onekligen bättre ihop med alla hell yehs.

2007-07-13 @ 10:16:43
URL: http://miriamsuniversum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej, inget victorytecken. Det har ju Bono tagit patent på. Vad är "det lite skabbigare long live rock n' roll-tecknet"? Det var mycket djävulstecken.

2007-07-14 @ 17:54:02
Postat av: miriam

det var nog det jag menade. djävulstecknet har i och för sig också sin charm, även om det verkligen inte knäcker victorytecknet. det brukar ju inte finnas någon fin designerkofta att täcka magen med, så det blir inte samma fina helhetsintryck.

2007-07-20 @ 19:28:50
Postat av: Lexy

Jag älskar victorytecknet. Det är lite av en hobby för mig. Och det låter som jag har flashat min hobby för dig, tillsammans med min vita kofta. Det gör mig oerhört stolt.

2007-07-21 @ 00:19:37
Postat av: miriam

du har inte bara flashat, utan även lärt ut hur man håller fast ärmen med ena handen och drar ihop koftan med den andra. hade jag varit lärare i den ädla konsten hade jag också varit stolt.

2007-07-21 @ 12:23:24
Postat av: Lexy

Oj, du fick verkligen gå kursen Victorytecknet - advanced. Jag blir glad över att du minns det jag lärde dig till punkt och prickar. Du är en kursetta.

2007-07-21 @ 14:57:34
Postat av: miriam

jag känner mig hedrad över att så snabbt ha avancerat till kursetta! finns det fler kurser och nivåer?

2007-07-21 @ 15:58:28
Postat av: Lexy

Ja visst, det finns en fördjupad fördjupningskurs. Den heter A year in Rome - victorysign forever. Det är en internationell kurs i Rom. Det är superlyxigt, man lär sig allt om victorytecknet i romantiska Rom. Intresserad?

2007-07-21 @ 17:57:44
Postat av: miriam

victorytecken och romantiska rom låter som en oslagbar kombo. var anmäler man sig?

2007-07-21 @ 19:19:41
Postat av: Lexy

Det STS som håller i kursen. Mystiskt men sant. Säg till när du anmäler dig, jag vill också gå kursen.

2007-07-23 @ 23:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0